۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۳۳۹۸۳
نماینده مردم تبریز در مجلس:

 تکیه بر دلارهای نفتی مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

علیرضا بیگی گفت: یکی از راه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی، بدون متکی شدن به دلارهای نفتی است.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقدام و عمل در تحقق سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: نباید اقتصاد مقاومتی تنها موضوعی داغ برای سخنرانی های مسؤولان تبدیل شود.


وی با بیان این‌که اقدام و عمل در این حوزه با شعارگرایی محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: تا وقتی‌که دولت به سیاست‌های کنونی خود ادامه دهد، اقتصاد مقاومتی تحقق نمی‌یابد، برای فعال‌سازی کارخانه‌ها و واحدهای نیمه تعطیل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، بایستی زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی کشور اصلاح شود.


نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به برخی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: مادامی که 27 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور شود، حمایت از تولید داخل در حد شعار باقی بماند و دلار به قیمتی واقعی نباشد، تولید داخل نمی‌تواند در مقابل محصولات مشابه خارجی رقابت کند.


بیگی تعطیلی کارخانه‌های بزرگ و قدیمی را حاصل بی‌تدبیری دولت در بخش اقتصادی دانست و گفت: دولت باید مشخص کند که تاکنون برای جلوگیری از تعطیلی کارخانجات چه اقداماتی انجام داده و در حال حاضر باگذشت 3 سال از عمر دولت یازدهم آیا برنامه‌ای در این خصوص خواهد داشت.


وی با اشاره به این‌که دولت یازدهم حل تمام مشکلات اقتصادی کشور را به برجام گره زده بود و امروز پس از گذشت ماه‌ها هنوز نتیجه مشخصی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: تا پیش‌ازاین ادعا می‌شد که تحریم‌ها عامل مؤثر بروز برخی از مشکلات هستند ولی اکنون از دوران تحریم‌ها مدت‌زمان بیشتری را سپری کرده‌ایم، اما نه تنها وضعیت بهتر نشده، بلکه بدتر نیز شده است.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که کشور باید بدون توجه به فروش و قیمت نفت مدیریت شود تا اقتصاد مقاومتی ظهور و بروز پیدا کند، افزود: یکی از راه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید، بدون متکی شدن به دلارهای نفتی است، ضمن این‌که بایستی جلوگیری از مفسدان اقتصادی در اولویت قرار گیرد.


وی در پایان با تأکید بر این‌که مدیران دولت و مسؤولان نظام باید درد مردم را بشناسند تا بتوانند راهکاری جدی برای برون‌رفت از رکود اقتصادی اجرایی کنند، گفت: پرداخت حقوق‌های نجومی، موجب دلسردی مردم از نظام می شود، این حقوق‌ها نشان می دهد که برخی از مسؤولان نسبت به مشکلات مردم از جمله بیکاری بی توجه هستند./935/302/ب3

 

ارسال نظرات